Press "Enter" to skip to content

متشکرم

0

می‌خواهم درباره قدرت یک کلمه ساده با شما صحبت کنم: #متشکرم

این کلمه‌ای است که قدرت سلامتی، شادی، عملکردهای قهرمانانه و موفقیت را به ما می‌دهد
تحقیقات نشان می‌دهد که افراد سپاسگزار شاد‌تر و دارای روابط دوستانه بهتری هستند
بیان قدردانی ریتم تپش قلب را بهبود می‌بخشد و این امر کمک می‌کند استرس کم شود و تحت شرایط سخت، عاقلانه‌تر فکر و پیشرفت کنیم
از نظر فیزیولوژیکی؛ هم زمانی استرس داشتن و سپاسگزار بودن غیر ممکن است

هنگامی که سپاسگزارید جسمتان سرشار از احساسات خوب می‌شود، مغز شروع به ترشح هورمونهای اندورفین می‌کند، و این هورمون باعث بالا رفتن انرژی و روحیه شده و هورمونهای استرس را نابود می‌کند

قدردانی برای سلامتی محیط کاری نیز ضروری است. در حقیقت دلیل اینکه چرا افراد کارشان را درست انجام نمی‌دهند به این دلیل است که آن‌ها احساس می‌کنند ازکارشان قدردانی نمی‌شود. یک متشکرم ساده و نشان دادن قدردانی می‌تواند تفاوت‌های زیادی ایجاد کند.
سپاسگزاری مثل ماهیچه است. هر چه بیشتر تمرین کنی قوی‌تر می‌شود

این هم ۴ روش برای تمرین سپاسگزاری
برای هر روز از سال:

پیاده روی سپاسگزاری انجام دهید- ۱۰ دقیقه در روز را به این امر اختصاص دهید. هرآنچه که به خاطرش سپاسگزارید را بیان کنید. پاهایی برای راه رفتن، چشم‌هایی برای دیدن، خانواده‌ای پشتیبان…. این کار ما را برای داشتن روزی مثبت آماده می‌کند.

شکرگزاری در هنگام غذا خوردن- هنگام غذا خوردن تشکر کردن را فراموش نکنید.

نامه قدردانی بنویسید – #مارتین_سلیگمن پدر روان‌شناسی مثبت پیشنهاد می‌کند که ما نامه‌ای حاکی از قدردانیمان نسبت به شخص خاصی بنویسیم. تحقیقات او نشان می‌دهد کسانی که این کار را انجام می‌دهند طی یک ماه بعدی شادترند و کمتر دچار استرس می‌شوند.

در محیط کاری از کلمه متشکرم زیاد استفاده کنید- به همکاران و افراد تیمتان با نشان دادن اینکه قدردان کارشان هستید، انرژی دهید. تشکر از مشتری‌هایتان فراموش نشود.

کتاب #اتوبوس_انرژی
نویسنده: #جان_گوردون

ارسال از: بانو قهرمانی