Press "Enter" to skip to content

شهروندانِ توریست

1

یادداشتی در باب سبک زندگی رشتی

🖋سبک زندگی رشتی یک فرهنگ خاص، غنی و متنوع است که منشاء تاریخی و فرهنگی دارد.
ارزش های مهم این سبک زندگی، لذت بردن از زندگی، اهمیت خانواده و دوستان و توجه به آراستگی ظاهر و اهمیت دادن به کیفیت غذا  می باشد.
رشتی ها از زندگی لذت می‌برند و معتقدند که باید از هر لحظه ی آن نهایت استفاده را ببرید.
آنها زمان زیادی را صرف غذا خوردن، نوشیدن و معاشرت با دوستان و خانواده خود می‌کنند و در زمانه فعلی که عملا” تنها تفریح قابل دسترسی، رستوران گردی و کافه نشینی است، با توجه به پیشینه علاقه مندی شان به غذا، در این زمینه گوی سبقت را از شهرهای دیگر ربوده اند.
تعداد بسیار زیاد رستوران در این شهر با انواع غذاهای لذیذ و تنوعی کم نظیر از انواع کباب، غذاهای دریایی و نیز طیف وسیعی از غذاهای گیاهی، به گونه ای است که عنوان “شهر خلاق در غذا” را برازنده آنان میکند.
شب گردی و شب نشینی نیز از مهمترین ویژگی های زندگی شهری در رشت می باشد و بی گمان رشت، زنده ترین شب های شهری را در جهان دارد.
رشتی ها همواره توریست شهر خود هستند و به هیچ وجه سنت گردش در خیابان، رستوران گردی، کافه نشینی و حضور در سینما، تئاتر و کنسرت های موسیقی را در صورت امکان، در هر موقع سال و در هر روز هفته کنار نمیگذارند.
در کنار این لذت ها، آنچه رشت را منحصر به فرد میکند، علاقه عجیب و عمیق مردم این شهر، به مباحث فرهنگی، اجتماعی و هنری است و همنشینی های ایشان، سرشار از هم صحبتی و گفتگوهای غنی است.
این فرهنگ چنان در تار و پود این شهر رخنه کرده است که حتی در حالیکه اساسا” مدت هاست، رشت، از رشتی اصیل خالی شده است ولی غلبه فرهنگی اش بر تمام ساکنین جدیدش چنان نفوذی داشته که نسل دوم مهاجرین اش با افتخار خود را رشتی میدانند و تعلق خاطرشان به رشت بگونه ای عجیب، عمیق است.
بی تردید میتوان به این سبک زندگی، نقد و ایرادهایی نیز به ویژه از حیث تاثیر آن بر سلامت و تندرستی وارد کرد که البته با روی آوردن جالب توجه و روزافرون نسل جدید به ورزش تاحدی تعدیل شده است.
در این روزگارِ سختی ها و چیرگی غم و اندوه و مصائب زندگی، شاید ادامه این این سبک زندگی، مبارزه ای خلاقانه و هوشمندانه در پاسداشت زندگی باشد. برای همین است که بزرگترین مشکل زندگی در رشت، این است که دل کندن از آن بی نهایت مشکل است و برای همین ویژگی های رشت است که می گویند آدم های دنیا دو دسته اند:
یا رشتی اند و یا دوست داشتند رشتی باشند.

🍀رشت.#دکتر_حمید_اخوین.۱۴۰۲/۸/۱۹🍀

#رشت
#شهر_خلاق_غذا
#سبک_زندگی

Https://Telegram.me/HypnoseChannel
Insta: Instagram.com/Hamid_akhavein

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *