Press "Enter" to skip to content

معرفي کتاب “آرزوهای یک زن”

0

پریسا گندمانی

“سیدنی شلدون” رمان نویس شهره‌ي آمریکایی (متولد ۱۱ فوریه ۱۹۱۷ و در گذشته ۳۰ ژانویه ۲۰۰۷) است . در کارنامه او انتشار ۳۰ فیلمنامه، ۲۵۰ فیلمنامه تلویزیونی، ۱۰ نمایشنامه و ۱۸ رمان دیده می شود. او رکورد بیشترین رمان‌هاي ترجمه شده در بين نویسندگان جهان را داراست. کتاب “آرزوهای یک زن” از خواندنی‌ترین آثار وي می‌باشد .
داستانی درباره تجارت، حرص و طمع، هوس‌بازی، انتقام و پر از تعلیق و هیجان از سیدنی شلدون. “آرزوهای یک زن” کتابی است درباره چهار نسل از یک خانواده. جیمی مک گرگور پسری جاه‌طلب که رؤیای او ثروت و موفقیت است. در سال ۱۸۵۰ اسکاتلند را ترک می‌کند و به آفریقا می‌رود. پس از غلبه بر سختی‌های بسیار، ثروت زیادی به دست می‌آورد. او شرکت کراگر بردنت را دایر می‌کند، ازدواج می‌کند و دخترش “کیت” شرکت را گسترش می‌دهد. اما فرزند کیت می‌خواهد نقاش شود نه یک تاجر و این باعث برخوردهایی میان مادر و پسر می‌شود که بسیار جذاب است. دخترهای “تونی”، با خصوصیاتی کاملا متفاوت”الکساند” و “ایو” نام دارند و یکی از آن‌ها شاید قاتل باشد.
روايت اين کتاب، ساختاری محکم دارد. سیدنی شلدون توضیحات کاملی از شخصیت‌های قهرمانان داستان ارائه می‌دهد به ‌طوری که مخاطب هر موضوعي را که اتفاق می‌افتد جلوی چشمان‌تان مثل یک فیلم مي‌بينيد. اکثر نویسندگان آمریکایی معمولا موضوع‌های پولساز، جنجالی و عاری از ملاحظات انسانی را ترجیح می‌دهند و کمتر به فکر می‌افتند که از زندگی خصوصی و پرماجرای سوداگران الماس (که در عین حال افراد قدرتمندی در صحنه اقتصاد نیز هستند) پرده بردارند، اما این کتاب بعد تازه‌ای را نمایان می‌سازد.
انتشارات؛ درسا، نویسنده؛ سیدنی شلدون، مترجم؛ شراره شهلایی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *