Press "Enter" to skip to content

بیستون؛ کرمانشاه

0

تهیه و تنظیم و گزارش تصویری؛ کیوان: آب و هوای معتدل کوهستانی بیستون را از مهمترین عناصر و پتانسیل‌های طبیعی برای توسعه توریسم می کند ،به طوری که چشم انداز های بی نظیر از رنگارنگی خاک ، آب و آسمان در فصول مختلف، وزش بادهای همیشگی در منطقه و تهویه مداوم هوا، تعامل انسان و طبیعت در زندگی مردم روستایی و عشایر هنگام کشت و زرع،جمع آوری گیاهان خوراکی ودارویی ، کوچ ، آشنایی با آداب و رسوم و زندگی روستایی، امکان تفریحات سالم چون ماهیگیری و کایت سواری و کوهپیمای،غار نوردی، صخره نوردی و شنا از جاذبه های طبیعی این منطقه است که می تواند خیل عظیم گردشگران دوستدار طبیعت را به سوی خود بکشاند.
که ثبت طبیعت بیستون در فهرست آثار جهانی راهی برای حفظ دشت بیستون و طبیعت بکر آن می باشد.آب و هوای معتدل کوهستانی بیستون را از مهم‌ترین عناصر و پتانسیل‌های طبیعی برای توسعه توریسم می کند ،به طوری که چشم انداز های بی نظیر از رنگارنگی خاک ، آب و آسمان در فصول مختلف، وزش بادهای همیشگی در منطقه و تهویه مداوم هوا، تعامل انسان و طبیعت در زندگی مردم روستایی و عشایر هنگام کشت و زرع،جمع آوری گیاهان خوراکی ودارویی، کوچ، آشنایی با آداب و رسوم و زندگی روستایی، امکان تفریحات سالم چون ماهیگیری و کایت سواری و کوهپیمای،غار نوردی، صخره نوردی و شنا از جاذبه های طبیعی این منطقه است که می تواند خیل عظیم گردشگران دوستدار طبیعت را به سوی خود بکشاند.
که ثبت طبیعت بیستون در فهرست آثار جهانی راهی برای حفظ دشت بیستون و طبیعت بکر آن می باشد.

طبیعت زیبای دشت بیستون
کاروانسرای بیستون این کاروانسرا از آثار دوره صفوی است و ساختمان آن در دوره شاه سلیمان و به همت شیخ علی خان زنگنه به پایان رسیده است. این بنا در دهه های اخیر به عنوان پاسگاه و زندان مورد استفاده بود اما به منظور ثبت جهانی آثار تاریخی بیستون، تخلیه و مرمت شد. این مکان همکنون به عنوان هتل لاله بیستون مورداستفاده گردشگران قرار می گیرد.
طبیعت زیبای دشت بیستون در بهمن ماه 94
نمایی از کوه بیستون وساختمان میراث فرهنگی در بک گراند درختان پاییزی در سراب بیستون -بهمن 94
تلگرافخانه قدیمی در محوطه میراث جهانی بیستون
فرهاد تراش: فرهاد تاش، فراتاش، فرای تاش، اثری که در جهت غربی حجاری و نقش برجسته مشهور داریوش بر سینه کوه بیستون دیواره ای عظیم به ارتفاع تقریبی ۴۵ متر و عرض حدود ۲۰۰ متر حجاری شده که مربوط به دوره ساسانیان است . این اثر در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۴۸۸۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
هرکول 2200 سال است در کرمانشاه خوابیدهمجسمه هرکول مجسمه هرکول در پایین کوه بیستون و در سمت راست کتیبه داریوش قرار دارد. این مجسمه که هرکولس، خدای جنگ یونانیان را نشان می‌دهد، در سال ۱۵۳ پیش از میلاد و در دوران موسوم به یونانی مآبی که خدایان یونانی در ایران پرستش می‌شدند، ساخته شده است. این مجسمه در سال ۱۳۳۷ خورشیدی و هنگام ساخت جاده همدان به کرمانشاه کشف شد.

طبیعت زیبای بیستون.

تمامی عکس‌ها مربوط به بهمن ماه سال 94 و موبایلگرافی می‌باشند.