Press "Enter" to skip to content

آموزش عکاسی، منظره، قسمت اول

0

پریسا دهقانی                  >

اکثر عکس های منظره عالی در مکان های زیبا گرفته شده اند اما این بدان معنی نیست که هر تصویر گرفته شده از یک منظره زیبا یک عکس منظره عالی است. اگرچه هیچ قانون بنیادی برای انجام عکاسی منظره قوی وجود ندارد، اما چند راه برای تقویت کار شما و این که آن عکس های عالی بیشتر اتفاق بیفتند، وجود دارد.

پریسا دهقانی،‌ عکاس و دانش آموخته دانشگاه هنر، گرایش عکاسی

1- ایجاد المان های جالب

یک بار یک استاد عکاسی به من گفت که هر عکسی را می توان با توجه به میزان اطلاعاتی که در بر دارد، مورد سنجش قرار داد. آسان است که بگوییم یک عکس منظره موفق زیبایی و عظمت یک مکان را نشان می دهد، اما حقیقت این است که چیزهای بسیار بیشتری در آن وجود دارد. هنگامی که برای گرفتن عکس خود آماده می شوید، به هر چیزی که در داخل کادر قرار می گیرد، توجه کنید. به دنبال المان های پیش زمینه جالب مانند درختان یا سنگ ها، آب، و حتی افراد یا حیوانات باشید.

به دنبال راه هایی برای اضافه کردن اطلاعات بیشتر به عکس باشید. به طور کلی، هرچه بیشتر کادر را با المان های جالب پر کنید، تصویر کلی جذاب تر خواهد بود.

 

 

در این تصویر حس در دوردست بودن القا میشود
در این تصویر بیننده احساس میکند جزئی از تصویر است و خود به تماشای منظره نشسته است.
اما این مسئله جنبه دیگری نیز دارد که گاهی اوقات کمتر، غنی تر است. مواقعی هست که شما باید بدانید چه چیزی را نباید در عکس گنجانید تا احساس بهتری به آن بدهید. به این عکس از یک صبح زمستانی نگاه کنید. احساس تنهایی و انزوا با استفاده از فضای خالی نشان داده شده است.