Press "Enter" to skip to content

مسابقه چهارم ادبی انتشارات گیوا

0

 

داستانک
پیروزی_یا_شکست

همانطور که خیلی از مخاطبین این مسابقه میدانند داستانک نوعی ژانر ادبی ست که در روزگار مدرن توجه جمع کثیری از مخاطبان قلم و نویسندگان را به خود جلب کرده است.
تعاریف و نامهای مختلفی از داستانک وجود دارد. که برای روشن شدن چگونگی برگزاری این مسابقه اشاره کوتاهی به این نامها و تعاریف خواهیم داشت.

نامهای دیگر: «فلش فیکشن»، «میکرو داستان»، «میکرو روایت»، «فیکشن توئیتری»، «داستان کوتاه کوتاه»، «داستان ناگهانی» و در برخی نقاط دنیا نامهایی غیر رسمی مثل «طول سیگار» و یا «داستان کف دست» و … برای آن در نظر گرفته اند.

تعاریف مختلف: «داستانی که از ۵۳ تا هزار کلمه باشد»، «داستانی که زیر سیصد کلمه باشد»، «داستانی که زیر صد کلمه داشته باشد»، «داستانی که در دو صفحه یک مجله معمولی جا بگیرد» و البته داستانکهایی حتی با شش کلمه مثل داستان معروف همینگوی هم وجود دارد.

با توجه به وجود نامها و تعاریف گوناگون که از داستانک وجود دارد تیم برگزار کننده مسابقات ادبی نشر گیوا، قوانین مسابقه را با در نظر گرفتن چهارچوبی کاملا استاندارد با استناد به معتبرترین آثار ارائه شده در این ژانر، برای شرکت کنندگان در نظر گرفته که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

قوانین مسابقه:

۱- آثار میتواند از یک جمله تا یک صفحه A4 (ملاک، یک صفحه A4 در نرم افزار World فونت b nazanin سایز ۱۲) باشد.

۲- با توجه به ژانر مدرن ادبی که برای مسابقه در نظر گرفته شده، نویسندگان ملزم به رعایت تم مدرن داستان میباشند.(منظور فضای اصلی مرتبط با موضوع داستان است که باید در جامعه مدرن اتفاق بیافتد)

۳- موضوع داستانک «شکست یا پیروزی» میباشد.(اثر شما میتواند فقط درباره شکست و یا منحصرا درباره پیروزی باشد و یا اینکه با به چالش کشیدن ذهن مخاطب همزمان از هر دوی این رویدادها، در داستان خود بهره بگیرید)

۴- هر شرکت کننده مجاز به ارسال حداکثر دو اثر میباشد.

۵- آثار خود را در قالب فایل word تهیه و به آیدی تلگرام @givapub یا شماره همراه 09358393180 و یا ایمیل givapublication@gmail.com ارسال کنید.

۶- مهلت ارسال آثار از تاریخ دهم مردادماه تا ساعت ۲۰:۰۰ مورخ بیستم شهریورماه‍ میباشد.

۷- رعایت موازین شرعی و عرفی جامعه، در آثار نویسندگان الزامیست. (موازین شرعی و عرفی شامل رعایت احترام به عقاید گروههای اجتماعی، احزاب سیاسی، اقلیتهای دینی و مذهبی میباشد)

نحوه‍ داوری و امتیازدهی در پستهای بعد اطلاع رسانی خواهد شد

این مسابقه شش برنده در دو گروه سه نفره خواهد داشت که به این افراد #تندیس_ادبی_گیوا اهدا خواهد شد و نفرات اول هر گروه در چاپ کتاب خود مبلغ ۴۰۰.۰۰۰ تومان تخفیف خواهند داشت

همه داستانکها در #کانال_انتشارات_گیوآ به آدرس @givabook نمایه می شود و پنجاه داستانک برتر به صورة #رایگان در یک کتاب چاپ خواهند شد و دیگر داستانها با پرداخت هزینه جزئی در کتابی دیگر قابل چاپ خواهد بود

روابط عمومی #انتشارات_گیوا

#هرایرانی_یک_کتاب

جهت شرکت در مسابقه یا مشاهده رقابت ها لینک زیر را کلیک کنید

https://t.me/joinchat/AAAAAD0ouAGS16kN7cguCQ

 

خبر از: الهام پوریونس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *