Press "Enter" to skip to content

جاناتان مرغ دریایی

0

تهیه و تنظیم، پریسا گندمانی: ریچارد باخ جاناتان را در سال ۱۹۷۰ نوشت، داستان مرغ دریایی ای که نمی خواهد مثل بقیه مرغان دریایی زندگی کند، می خواهد تندتر و بالاتر پرواز کند. اما همنوعانش تغییر را دوست ندارند و او را از جمع خود می رانند. سرگذشت این مرغ دریایی بلند پرواز، نزدیک چهل سال است که میلیون ها نفر را محسور خود کرده است.
جاناتان مرغ دریایی، کتابی است سرشار از امید. داستان پرواز و رهایی. داستان چگونه پریدن و چگونه دل کندن، داستان رها کردن و شکستن تمام عادات. یک داستان نمادین که می شود از آن اوج گرفتن را آموخت.

جاناتان مرغ دریایی نویسنده: ریچارد باخ معنویت، تم: خودیاری رمان کوتاه تاریخ انتشار: ۱۹۷۰

 

 

ریچارد باخ جاناتان را در سال ۱۹۷۰ نوشت، داستان مرغ دریایی ای که نمی خواهد مثل بقیه مرغان دریایی زندگی کند، می خواهد تندتر و بالاتر پرواز کند. اما همنوعانش تغییر را دوست ندارند و او را از جمع خود می رانند. سرگذشت این مرغ دریایی بلند پرواز، نزدیک چهل سال است که میلیون ها نفر را محسور خود کرده است.
جاناتان مرغ دریایی، کتابی است سرشار از امید. داستان پرواز و رهایی. داستان چگونه پریدن و چگونه دل کندن، داستان رها کردن و شکستن تمام عادات. یک داستان نمادین که می شود از آن اوج گرفتن را آموخت.

جاناتان مرغ دریایی (به انگلیسی: Jonathan Livingston Seagull) حکایتی است در قالب رمان کوتاه که ریچارد باخ آن را نوشته است. این رمان در سال ۱۹۷۰ منتشر شده است. این داستان روایتگر یک مرغ نوروزی است که در مورد زندگی و پرواز می‌آموزد.

ترجمه این کتاب مصور در ایران نیز منتشر شده است. مترجم اثر خانم سمینه صالحی درباره فصل چهارم کتاب می نویسد :

داستان جاناتان لیوینگستون مرغ دریایی پیش از این با سه فصل منتشر شده و در ایران نیز ترجمه های بسیاری از آن ارائه شده بود. چندی پیش نویسنده کتاب، ریچارد باخ (بنا به دلایلی که خود در سخن آخر ِ ویرایش جدید کتاب به آن اشاره کرده است)، اقدام به انتشار فصل چهارم این کتاب می کند و به این ترتیب داستان جاناتان به نحو چشمگیری متحول میشود.

در نسخه ی حاضر تلاش شد تا اجازه ای از نویسنده ی اثر جهت چاپ کتاب دریافت شود، که به نحوی ضمنی میسر شد. ریچارد باخ نامه ای را در پاسخ به درخواست مجوز انتشار کتاب، ارسال کرد که در بخش یادداشت مترجم قرار داده شده است.

متن پشت جلد :

این کتاب نغمه ای است برای روح و جان هایی که بس طولانی و خاموش با خویش زیسته اند. “جاناتان لیوینگستون مرغ دریایی” داستانی است برای کسانی که می دانند به جای فرسودن ردپای دیگران، جایی، راهی برتر برای زندگی وجود دارد؛ داستانی برای آن ها که آرزوی پرواز در سر دارند.

این حکایت کوچک، تلنگری است برای ما، که راهی که باید دنبال کنیم پیش از این، در درون مان مکتوب شده است. دیگران ممکن است نگاه مان کنند، اراده مان را تحسین کنند و یا به ما کینه ورزند، اما تنها آزادی ما عشق ورزیدن است و انتخاب این که هر روز آن طور که آرزو داریم زندگی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *