Press "Enter" to skip to content

جایزه بهترین کتابفروشی آلمان برای ناشر ایرانی: «گوته و حافظ»

0

نازی تارقلی زاده:

✔️ یکی از جوایز سه گانه امسال کتابفروشان آلمان روز ۳۱ اوت امسال طی مراسمی در شهر هانوفر از سوی وزیر مشاور اداره صدراعظمی آلمان به «جلال رستمی گوران» مدیر بنگاه انتشاراتی و کتابفروشی «گوته و حافظ» در بن آلمان اعطا شد.

✔️ این جایزه، از سه سال پیش به همت مونیکا گوترز وزیر مشاور اداره صدراعظمی آلمان هرسال به سه کتابفروشی در آلمان اعطا می‌شود که در کنار ارائه کتاب در زمینه مبادلات فرهنگی فعالیتی استثنائی داشته‌اند.

✔️ در سال جاری ۵۰۲ کتابفروشی آلمان برای دریافت جایزه معرفی شده بودند. هیئت ژوری از میان همه آن ها ابتدا ۱۱۷ کتابفروشی را شایسته نامزدی دریافت جایزه دانست و سرانجام سه کتابفروشی را برای دریافت آن برگزید که بنگاه انتشاراتی گوته و حافظ در میان آن‌ها بود.

✔️ گزینش گوته و حافظ از میان ۵۰۲ کتابفروشی آلمان سبب شد که رسانه های آلمانی به سراغ جلال رستمی گوران بروند که ظرف حدود ۲۰ سال گذشته با موفقیت این مرکز را اداره کرده‌است. گوته و حافظ در حال حاضر دارای دو شعبه در حومه‌های شهر بن است.

✔️ فعالیت‌های کتابفروشی‌های بنگاه انتشارات «گوته و حافظ» به نشر و فروش کتاب خلاصه نمی‌شود. جلال رستمی در دو دهه گذشته صدها برنامه فرهنگی پربار در محل کتابفروشی‌های خود یا سالن‌های دیگر برگزار کرده که با استقبال آلمانیها و بعضا ایرانی‌ها مواجه شده‌است.