Press "Enter" to skip to content

نهال امید دردانشگاه هنر… یادداشت خواندنی از اردشیر پژوهشی (مدرس هنر و محقق)

0
 

روزسی و یکم تیرماه نودوهشت را به عنوان یک روز خاص با تصویر یک نهال در دفتر خاطراتم نشانه گذاری خواهم کرد.چراکه این روز به واسطه ی رویدادی ویژه، در شمار روزهای خاص، مهم و ارزشمند زندگی ام قرارگرفت. روز سی ویکم تیرماه نودوهشت اولین جلسه از اولین دوره ی پرورش مربی هنر کودک در دانشگاه هنر، دانشکده هنرهای تجسمی (پردیس باغ ملی)برگزار شد.

و اما چرا با تصویر نهال این روز را در دفتر خاطراتم نشانه گذاری خواهم کرد ….

فکر می کنم من و همکارانم، مدیران وروسای دانشکده و دانشگاه به اتفاق گروهی جوانِ مشتاق، در گرماگرم آخرین روز تیرماه همه باهم یک دل شدیم و نهالی را در دانشگاه هنرکاشتیم، نهالی ارجمند که من آن را” نهال امید” می نامم.

من معتقدم دراین روزگار تلخ که به واسطه جنگ؛ نا امنی و بی عدالتی دیوِ یاس و ناامیدی بر دل های مردم زمین سایه افکنده، کسانی که به کودکان می اندیشند و در راه خدمت به پرورش کودکان قدم برمی دارند امید وار ترین مردمان جهان اند. اینان علیرغم همه ی دشواری ها و عوامل مایوس کننده با ایمانی آسمانی به فردایی بهترمی اندیشند، فردایی که به دست کودکان امروز رقم خواهد خورد… بدیهی است که هدف همه ی ما هم از راه اندازی ، برگزاری و شرکت دردوره ی پرورش مربی هنر کودک چیزی نیست جزء پرورش کودکان این آب وخاک با آرزوی فردایی بهتر، با خورشیدی درخشانتروآسمانی آبی تر..

 شک ندارم نهال ظریفی که در این روز خجسته در دانشگاه هنرکاشته شد با همت دانشجویان ، همکاران و مدیران دانشگاه آرام آرام ریشه خواهد دواند، قد خواهد کشید  و سرانجام درختی تناور خواهد شد و ثمر خواهد داد…لذا به همه ی دانشجویان گرامی، همکاران محترم و مدیران ارجمند دانشگاه هنر به خاطر مشارکت شان در کاشتن نهال امید دراین دانشگاه صمیمانه تبریک می گویم و از همه ی عزیزانی که در شکل گیری و راه اندازی این دوره همراهی کردند صمیمانه سپاسگزاری می کنم.

با سپاس

اردشیرپژوهشی 

مدرس دوره ی پرورش مربی هنر کودک

دانشگاه هنر

منبع

در اینباره بیشتر بخوانید:

آغاز دوره پرورش مربی هنر کودک در دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر

نخستین دوره آموزشی کوتاه‌مدت پرورش مربی هنر کودک از امروز دوشنبه 31 تیرماه در دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر آغاز به کار کرد.
به گزارش ایسنای دانشگاه هنر، رامین فنائیان؛ رئیس گروه آموزش‌های آزاد معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هنر در نخستین جلسه این دوره آموزشی گفت: این دوره آموزشی براساس یک ضرورت و احساس نیاز برگزار می‌شود؛ نیاز به ایجاد دوره‌های تکمیلی آموزشی برای هنرجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های هنری که درصد قابل توجهی از آنها آموزش هنر در مدارس و برای کودکان و نوجوانان را به عنوان یک شغل در آینده حرفه‌ای خود انتخاب می‌کنند.
وی ادامه داد: واقعیت این است که ما چنین رشته‌ای را در دانشگاه به شکل آکادمیک نداریم در حالی‌که در بسیاری از کشورها، آموزش هنر به عنوان یک رشته دانشگاهی و یا یک مهارت حرفه‌ای مورد توجه است و این خلأ موجب شده که بسیاری از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های هنری وقتی به عنوان مدرس و دبیر دروس هنری، جذب کادر آموزشی مدارس و مراکز آموزشی می‌شوند، چندان هدفمند به آموزش هنر برای کودکان نپردازند.
این دوره آموزشی که با تدریس اردشیر پژوهشی از مدرسان باسابقه حوزه آموزش هنر کودک در حال برگزاری است، در یک ترم 20 جلسه‌ای طراحی شده که در مرحله نخست هفته‌ای دو جلسه و مجموعاً 10 جلسه برگزار می‌شود و در مرحله دوم پس از وقفه‌ای کوتاه،ادامه خواهد یافت.

شایان ذکر است، به افرادی که با موفقیت توانسته‌اند این دوره را سپری کنند، گواهی شرکت در دوره اعطا خواهد شد.

یادآور می شود، اولویت این دوره آموزشی با هنرجویان دانشگاه هنر، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه است که به عنوان مربی و مدرس هنری در مداس و آموزشگاه‌های هنری مشغول به فعالیت هستند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *