Press "Enter" to skip to content

گزارش برگزاری نمایشگاه نقاشی آوای سرو

0

به گزارش رسانه هفت هنر در بهمن ماه 1399 مجموعه آثار نقاشی هنرمند کوشا یگانه قدیریان با عنوان آوای سرو برگزار شد. در افتتاحیه نمایشگاه یادداشتی به شرح زیر منتشر شد:

منظره پردازی و گرایش به طبیعت در نقاشی ایرانی شاخه ای از هنر طبیعت گرای ایران باستان است که ریشه در باورها و آیینهای نیاکان ما دارد. آنچه فضای نقاشی ایرانی را با خیال و رویا و به عقیده جمعی از اندیشمندان به عالم مثال و عالم تجرید پیوند می زند، به شیوه قرار گیری عناصر واقعی و طبیعی است که در زمان و مکانی واقعی نمی‌گنجد و به گونه غیر متعارف، رویایی و نمادین در کنار هم قرار گرفته اند.
انسان از آغاز تا کنون با طبیعت اطراف خود رابطه گسست ناپذیر داشته و این رابطه در شعر، موسیقی، نقاشی و غیره نیز نمود پیدا کرده است.
مجموعه ای که شاهد آن هستید از سال ۹۶ آغاز شد . آشتی با طبیعت و عکاسی از درختان در فصلهای مختلف باعث توجه به ساختار درختان و شکستن ان ساختار با توجه به ذهنیات خودم بودو با بهره‌گیری از اتفاقات، فضاهایی مشابه نقاشیهای ایرانی و به طور فی البداهه نقش زدم .میتوان گفت اشعار خود را با رنگ بر روی کاغذ سرودم .
به قول استاد بزرگوار زنده یاد ابراهیم جعفری:” کار هنرمند از تغییر واقعیت و یا از نگاهی به پنجره تازه‌ای در واقعیت شروع می‌شود و اگر طبیعت را خوب بشناسید و زبان درستی نیز انتخاب کنید کاری ارائه خواهد کرد که همه آن را می‌فهمند اما نو است.”
امید که این آثار نوازشگر چشمان زیبابین شما عزیزان گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *