Press "Enter" to skip to content

سیاهکل آبی نیست!

0

?با جان مردم رنگین‌کمان درست نکنید!

دکتر مهران قسمتی‌زاده، رییس نظام پزشکی لاهیجان-سیاهکل، عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی ایران

?دکتر مهران قسمتی‌زاده، رییس نظام پزشکی لاهیجان-سیاهکل، عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی ایران

♦️امروز روز سختی بود. تعداد زیادی از همشهریانم با تب‌، لرز، گلودرد و اسهال به درمانگاه آمده بودند که آن‌ها را برای انجام PCR به درمانگاه دولتی همسایه فرستادم. بعضی دیگر از بیماران هم که هفته پیش با علایمی مشابه برای آزمایش فرستاده بودم، امروز با در دست داشتن نتیجه مثبت تست، وحشت‌زده سراغم آمدند. چند سی‌تی اسکن مثبت هم دیدم. خوشبختانه امروز، برخلاف هفته گذشته، کسی کاندیدای بستری شدن نبود.

?به‌هرحال روز سختی بود؛ اما برخلاف این تجربه روزانه، ناباورانه از بیمارانم شنیدم که وضعیت سیاهکل را «آبی» اعلام کرده‌اند. #آبی! گویا به‌تازگی با این رنگ شهرها را رنگ‌آمیزی می‌کنند که به مثبت شدن ۲ نتیجه PCR در ۱۰۰ هزار جمعیت اطلاق می‌شود. جالب است که سیاهکل حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد (کمتر از یک‌سوم ۱۰۰ هزار نفر) و من امروز بیش از تعداد انگشتان یک دست، نتیجه مثبت دیده بودم. این دیگر چه‌جور آبی است؟

♦️اما این تنها موضوع نگران‌کننده امروز نبود. خبر ترسناک بعدی را وزیر بهداشت اعلام کرد: نوع انگلیسی ویروس در ایران منتشر شده است که سرعت انتشارش بسیار بیشتر از نوع قبلی است.

??در دنیای رنگ‌ها وقتی آبی و نارنجی در کنار هم می‌نشیند، ترکیبی زیبا درست می‌کنند. اما دوستانی که سیاهکل ما را در دنیای حکمرانی #کرونا و در هنگامه انتشار ویروس انگلیسی، چون جزیره‌ای آبی در محاصره شهرهای #نارنجی (رشت، لاهیجان و آستانه) اعلام کرده‌اند، مرتکب کج‌سلیقگی خطرناکی شده‌اند؛ کج‌سلیقگی‌ای که اگر اصلاح نشود شاید به بهای بیماری و مرگ بسیاری از همشهریانم تمام شود.

♦️دوستان عزیزی که وظیفه رنگی کردن شهرها را برعهده گرفته‌اید، این نشدنی است! شهری که بین ۱۵ تا ۴۰ کیلومتر با شهرهای نارنجی اطراف خود فاصله دارد و تعداد زیادی از ساکنان آن روزانه در رفت‌وآمد با آن شهرها هستند، نمی‌تواند آبی باشد. با آبی اعلام کردن سیاهکل، آن را محیطی امن اعلام کرده‌اید؛ جایی که می‌توان بدون نگرانی به آن سفر کرد و به‌راحتی و با کمترین رعایت پروتکل بهداشتی؛ در آن به گردش پرداخت.

♦️همشهریان عزیزم! به این رنگ‌ها اعتماد نکنید. استفاده از #ماسک و رعایت #فاصله‌_اجتماعی را همچنان جدی بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *