Press "Enter" to skip to content

معرفی کتاب: ساز زندگی را زیباتر بنواز

0

پریسا گندمانی

نویسنده: سیمور برنستاین و اندرو هاروی

چیزی که اهمیت دارد این است که کاری کنیم این انرژی سرشار از حیات، ظریف و مهرآمیز و زلال و بی غل و غش همیشه از چشمه وجود ما بجوشد؛ تا شاید بتوانیم از نعمت زندگی در حد کمال استفاده کنیم. نهایت ذوق و استعدادمان را به کار بگیریم. دل ببندیم به موهبت وجود دوستانی که داریم. طعم نفس حقیقت را باهمه درد و رنج ها و شور و مستی هایش بچشیم .

ما نیاز داریم بیاموزیم که در شور و حال زندگی کنیم و مرگ خود را بدل کنیم به آخرین رقص زندگی مان

“اندرو هاروی”

این کتاب مجموعه ای از چند گفتگوی شورانگیز و عمیق بین اندرو هاروی پژوهشگر دینی، شاعر و استاد مکتب های عرفانی و سیمور برنستاین، پیانیست، آهنگساز و معلم موسیقی بی نظیر در سطح جهان است .

در کتاب تقریبا از هر مطلب راه گشایی در زندگی صحبت شده، از خدا و موسیقی گرفته تا دوستی، معلمی، مرگ، زن و بخشش.

در بخشی از کتاب در مورد موسیقی، سیمور برنستاین می گوید: “موسیقی به درونی ترین زوایای روح رسوخ می کند. چیزی در اصوات سامان یافته وجود دارد که می تواند انواع و اقسام واکنش های هیجانی و عاطفی را که بشر تا به حال تجربه نکرده در وجود او برانگیزد. “

دانشمندان مشخصا از این بابت اطمینان دارند که فعل و انفعال مربوط به موسیقی در قسمتی از مغز انجام می شود که نسبت به آن هیچ کنترلی نداریم؛ مثل مفاهیم فلسفی نیست که باید بشینیم آن را سبک و سنگین کنیم . موسیقی تاثیر زیادی بر رفتار آدم ها دارد. وارد بخش آمیگدال می شود ناحیه ای از مغز که برای فکر کردن پیش بینی نشده، آمیگدال در ما یک جور واکنش عاطفی به وجود می آورد.مجبور نیستیم در مورد چند و چون احساسمان فکر کنیم فقط نسبت به احساسمان ادراک پیدا می کنیم.

اندرو می گوید: “چیزی که به دیگران منتقل می کنی، اهمیت بی چون و چرای این نکته است که باید از صمیم قلب عاشق باشیم و با این عشق زندگی کنیم. ربطی هم به این ندارد که نابغه هستیم یا نیستیم، بلکه کاملا به این مربوط است که آیا می خواهیم به معنا و مقصود هستی خودمان بر این کره خاکی تا به آخر واقعیت ببخشیم یا نه .”

نظر سیمور در مورد زن ها این است که زن ها برای عشق ورزیدن دلایل مناسب تری دارند. زن ها مجذوب شخصیت درونی آدم ها می شوند نه اینکه فقط به ریخت و قیافه آدم ها نگاه کنند.

کسانی که در جستجوی هدایت صادقانه انسانی هستند تا به خلاقیت خود ایمان بیاورند باید این کتاب را با جان و دل بخوانند و بخشش و لذت یادگیری و روش زندگی کردن را بیاموزند.

شاید نه یکبار بلکه چندین بار باید خواند که راه روشنگری هستی را در بیابیم.

ناشر؛ تالیا، مترجم؛ فیروزان هادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *