Press "Enter" to skip to content

معرفي کتاب ملکه ویکتوریا، نویسنده؛ الیزابت لانگفورد.

0

 

پریسا گندمانی

کتاب ملکه ویکتوریا که درسال 1364 به چاپ رسیده است؛ شرح داستانی از زندگی “ویکتوریا ” ملکه سابق بریتانیا و همچنین اوضاع سیاسی _ اجتماعی انگلستان در زمان زمام داری وی می باشد.

این کتاب جذاب وخواندنی بر اساس دفترچه خاطرات ملکه که به طور مداوم هر روز توسط خودش نوشته می شد،  اقتباس شده است.

ملکه ویکتوریا (زاده 24 مه 1819 و درگذشت 22 ژانویه 1901) است. او از 20 ژوئن 1837 تا پایان عمر،  ملکه پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند بود. همچنین از 1 ژانویه 1877 تا پایان عمر امپراتیس هند بود.

از لحاظ مدت زمامداری پس از نوه اش طولانی ترین دوره سلطنت (حدود 63 سال) را  داشت.  دوره او با گسترش عظیم امپراتوری بریتانیا همراه بود. دوره ویکتوریایی در اوج انقلاب صنعتی بود؛ دوره‌ای از تغییرات عظیم اجتماعی، اقتصادی و فناوری بود. ملکه در طول زندگی اش بسیار دلبسته به شوهر خود بود و در طول زندگی کوتاهش با او 9 فرزند بدنیا آورد.  پس از مرگ همسرش تا آخر عمر لباس مشکی برتن می‌کرد و سوگوار او بود.  در 18سالگی ملکه شد،  درحالیکه 11 نفر قبل از آن شایستگی پادشاهی را داشتند. ولی سرنوشت اورا برگزیده بود.

قسمت های زیبایی از کتاب: “اساس نیک بختی یا بدبختی هرکس بین تاریخی که به مرحله بلوغ پا می گذارد تا سن بیست سالگی استوار می شود . هر قدر مردی زنی را دوست داشته باشد اگر احساسات خود را بروز ندهد آن زن پی به احساساتش نمی برد .کار وقتی جزء فطرت انسان شد تولید آرامش می نماید تولید آرامش می نماید و هنگام کار کردن انسان احساس می کند که راحت است .”

انتشارات : زرین،‌    ترجمه و اقتباس : ذبیح الله منصوری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *