Press "Enter" to skip to content

دو عکس از جمشید فرجوند فردا

0

کلاس————————-بیجار —-کردستان
#نقدعکس346
#عکاس:#جمشیدفرجوندفردا
عکسی که چند کارگر کارخانه آرد را هنگام هندوانه خوردن و استراحت کوتاه مدت نشان می دهد.گونی های آرد سرتاپای آنها را سفید کرده و این سفیدی و یکدستی همچون اخلاق و مرام آنها،روشن،پاک و ساده است و سعی در تقسیم مساوی هندوانه بین خودشان نوعی صمیمیت، رفاقت ومساوات را می رساند.
کادر افقی بخوبی انها را درکنارهم قرارداده و تکرار رنگ قرمز،ریتم بصری زیبایی را شکل داده و تغییر اندازه رنگ قرمز از بزرگ به کوچک حسی از پرسپکتیو را برای بیننده بوجود اورده است در نتیجه ارایه شدن عکس را بصورت رنگی توجیه می کند.
وضع ظاهری کارگران که نشان می دهد آنها فرصت کمی دارند تا به سر و وضع خود برسند زیرا یا همینجا اضافه کاری می کنند یا پس از اینجا به کار دوم روی می آوردند.
بیننده با توجه به ظاهرلاغر کارگران و نبود امکانات مناسب،غم و اندوه بر وی مستولی می شود که چرا کارگران یک کشور ثروتمند باید اینچنین روی زمین و روی یک گونی آرد استراحت کوتاه مدتی داشته باشند.
خشم و ناراحتی کارگر خسته وقتی بیشتر می شود که پس از کار سخت روزانه،از طریق اخبار شاهد دادگاه،مدیران نالایق و زالوصفتی که میلیاردها پول را بدون نظارت مسولین بالا به سرقت برده اند وبا این کار غیرانسانی،علاوه برافزایش تورم و گرانی،باعث شده اند تا همین فرد زحمت کش لوازم ضروری خود را با چندین برابر قیمت خریداری نماید و اگر نتوانست شرمنده خانواده خود باشد….
#پورسعید/8تیر 98

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *