Press "Enter" to skip to content

تولدت مبارک دکتر فائوچی عزیز

0

?جان و جهان انسانی مدیون انسانهای بزرگی چون تو است. کرونا، با تمام مصائبش، جهان را مفتخر به شناختن تو کرد.
از بخت یاری دنیای علم است که در ایام سیاه کرونایی، نام “آنتونی فائوچی”، جهان را به یاد دانشمندان بزرگی چون “ادوارد جنر”، “لویی پاستور” و “جوناس سالک” کاشفان بزرگ واکسن های آبله، هاری و فلج اطفال انداخت.

ممنون که آرام و اندیشمند و علمی و صادقانه سخن میگویی
چه روزی که ابتلای ترامپ (رییس جمهور آمریکا) به کرونا را از برگزاری میتینگی پرجمعیت، عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی دانستی و چه روزی که گفتی داشتن یک واکسن و تایید اثربخشی و ایمن بودن آن دو مساله متفاوت از یکدیگر است و ما به دنبال آن نیستیم که به تعدادی انسان آسیب وارد کنیم یا به آنان واکسنی تزریق کنیم که کارایی لازم را نداشته باشد.

درفارسی به کلمه ای که معنایی معادل اینگونه سخن گفتن تو باشد، یعنی آشکار، احرازشده، ثابت، متقن، محقق، مسلم، معلوم، واضح و قطعی، “محرز” میگویند.
دوست داشتم تندیسی به خط زیبای نستعلیق از حرف “م” فارسی را که کلمات محرز، محکم، موقر، متین، مطمئن، محبت و مهر با آن آغاز میشود را به بعنوان هدیه ای به مناسبت تولدت تقدیم کنم.
اینجا مدت هاست که کلمات معنای خود را از دست داده اند. اینجا حتی محرزها هم دیگر “محرز” سخن نمیگویند.

فائوچی…..،
شاد باش و دیرزی.
تولد هشتاد سالگی ات مبارک
واکسن کرونا افتخار میکند که در روز تولدت به تو تزریق شد.

?دکترحمید اخوین.۹۹/۱۰/۴.ایام کرونایی?

?دکتر فائوچی، متولد ۲۴ دسامبر(۴ دی) ۱۹۴۰، پزشک و دانشمند آمریکایی ایتالیایی‌تبار در زمینه ایمنی شناسی، عضو  آکادمی ملی علوم، فرهنگستان هنر وعلوم آمریکا و مجمع فیلسوفان آمریکا و یکی از ویراستاران مهمترین کتاب مرجع پزشکی یعنی اصول طب داخلی هاریسون است.

#فائوچی
#محرز
#واکسن_کرونا
#ایام_کرونایی

TEL: @HypnoseChannel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *