Press "Enter" to skip to content

انسان خردمند…انسان ابزارساز

0

✍از جمله تعاریفی که برای انسان ذکر شده این است که انسان موجودی ابزارساز است.
انسان خردمند توانسته است متناسب با اهدافش ابزارهایی بسازد و آن ابزارها را در جهت تسهیل و تسریع کارهایش به کار بگیرد.
همین ویژگی منحصر به فرد انسان، به او امکان داده است تا علی‌رغم توانایی جسمانی نسبتاً محدودش نسبت به دیگر آفریده‌ها، قابلیت های منحصر به فردی داشته باشد.

ابزارها به کمک هوش و تفکر خلاق و بر اساس تسهیل و تسریع در عملکرد و بر پایه نیاز ساخته میشوند و استفاده درست از ابزار نیاز به دانش و مهارت دارد.

بهترین ابزارها بدون بستر سازی مناسب و در دستان افراد بی دانش و بی مهارت، نه تنها کمک کننده محسوب نمیشوند بلکه موجبات آزار و اختلال در کار و زندگی میگردند.

تکنولوژی از مهمترین مظاهر قابلیت ابزار سازی انسان هاست و کامپیوترها در قله تکنولوژی های این عصر قرار دارند ولی وقتی بدون آموزش و کسب مهارت و به ویژه در بستر یک کار گروهی بکار گرفته میشوند، آن هم در سیستمی که در راه اندازی هر کار نو، صرفن از روش “راه بنداز و جا بنداز” استفاده میشود، جز دردسر چیزی نیست و تسریع و تسهیل به تاخیر و بوروکراسی بیشتر و بی نظمی و ناهماهنگی افزون تر منجر میشود.

آنچه امروز در جریان راه اندازی سیستم نسخه نویسی الکترونیک و نیز اتوماسیون اداری در بسیاری از ادارات میبینیم، یادآور ضرب المثل “كلاغ می‌خواست راه رفتن كبك را یاد بگیرد راه رفتن خودش را هم فراموش كرد” می باشد.

خاصه آنکه در بدترین زمان ممکن، یعنی ایام کرونایی که تسریع در کارها از جهت اجتناب از ازدحام در راستای حفظ سلامت بسیار ضروری است، صورت گرفته است.

?رشت.دکترحمیداخوین.۱۴۰۰/۱/۲۳.ایام کرونایی?

#انسان_خردمند
#انسان_ابزارساز
#اتوماسیون_اداری
#نسخهنویسیالکترونیک
#ایام_کرونایی

Tel: @HypnoseChannel
Insta: Instagram.com/Hamid_akhavein

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *