Press "Enter" to skip to content

بلوغ بیشعوری و حماقت

0

?رشد شعور فردی و اجتماعی نیاز به برنامه ریزی هدفمند و آینده نگری همه جانبه آموزشی، فرهنگی و اخلاقی دارد و وقتی برنامه ای در این راستا وجود نداشته باشد، زمینه برای تکثیر، سرایت، رشد و بلوغ بیشعوری فراهم گشته و هنگامی که به مرحله بلوغ کامل بیشعوری روانی، جسمی، رفتاری، اخلاقی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی و نهایتا به حماقت عمومی و جمعی برسیم،‌ دیگر راه گریز نداریم. چرا که در این مرحله، از سطح نرم افزاری و رفتاری ساده، به عمق حماقت و بیشعوری سخت افزاری و بخش ژنتیکی آن نزول کرده ایم، که به واقع دوران بلوغ بیشعوری محسوب میگردد و از قدرت تاثیر و توان تکثیر بالاتری نیز برخوردار است.

دکتر حمید اخوین. (پزشک سرشناس و اندیشمند شمال ایران)

وقتی بیشعوری به سطح ژنتیکی برسد، میزان تاثیر این عامل ژنی بر ویژگی های شخصیت و افکار و رفتار فردی بسیار بالا خواهد بود و قدرت سرایت آن به آحاد جامعه، آنچنان قوی است که سالیان سال طول می کشد تا بتوان شعور را به کمک عوامل و برنامه ریزی های تربیتی، آموزشی و فرهنگی‌، جایگزین آن کرد. بخصوص که در دوران چیرگی و ازدیاد بیشعوری، سیستم انطباق محیطی به سمتی خواهد رفت که ذخیره ژنتیکی شعور یک جامعه تحت تاثیر عوامل متعدد از جمله زاد و ولد کمتر و یا مهاجرت، کاهشی خواهد شد.
از ویژگی های دوران بلوغ بیشعوری، اصرار بر حفظ منافع فردی و بی توجهی به منافع جمعی، تخریب جغرافیایی و منابع طبیعی، زیاده روی در مصرف و تجمل گرایی و شیوع پدیده هایی چون فساد، اعتیاد، بزهکاری ها، درگیری ها و منازعات، طلاق و….در غیاب تفکر عمیق و اندیشه ورزی و پایبندی به اخلاقیات است و امتیاز و برجستگی افراد به میزان مادیات آنها ارتباط مستقیم خواهد داشت و عمده دغدغه های ذهنی جامعه، مالی و معیشتی خواهد بود که به سطح تحصیلات آحاد جامعه هم ربطی نخواهد داشت.

وقتی جامعه به سطح بیشعوری ژنتیکی نزول کرده باشد، آن وقت حتی از تحصیل کرده ها نیز نمیتوان انتظار شعور داشت.
در این وضعیت هر کسی در هر سطحی و با هر مستمسکی از جمله مدرک و تحصیلات خود، در توجیه دزدی ها و خلاف ها و خیانت های خود استاد خواهد شد.

به واقع، حماقت و بیشعوری با طی کردن تاریخی بلند مدت و در طول زمان ایجاد میشوند و به بلوغ می رسند و راه میانبری برای خروج از این وضعیت وجود ندارد.
در این شرایط، میزان هزینه ای که جوامع بابت شیوع این بیشعوری می دهند، خارج از وصف است.
دوران گذار طولانی و وحشتناکی باید طی شود مگر به مدد معجزه ای به شکل یک جهش ژنتیکی و یا یک الزام جبری خارق العاده…

?رشت.دکترحمیداخوین.۱۴۰۰/۹/۱۹.ایام کرونایی?

Https://Telegram.me/HypnoseChannel
Insta: Instagram.com/Hamid_akhavein

عکس: علیرضا طیاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *