Press "Enter" to skip to content

?قتل در قطار سریع‌السیر شرق*

0

?یادداشتی پیرامون قتل فجیع زن هفده ساله توسط همسرش

?بافت مجموعه‌ای از سلول‌های مشابه است که در کنار هم و هماهنگ با یکدیگر وظیفه مشخصی را انجام می‌دهند.
روان نیز مانند جسم بافت دارد.
از مزایا و فواید استحکام و انسجام بافت روان، ممانعت از فوران یا بیرون زدگی عقده های روانی برآمده از زخم های کودکی است. درست مانند انسجام بافت عضلانی شکم که مانع بیرون زدگی و فتق احشاء درونی میشود.
همانگونه که جراحات مکرر بافتی در کنار افزایش فشار درونی شکم میتواند منجر به غلبه فشار درونی بر مقاومت بیرونی شده و منجر به بیرون زدگی احشاء و فتق گردد، تجمیع ضربه های مکرر روانی مثل استرس های مداوم در زندگی که منجر به کاهش انسجام بافت روان میشوند در کنار افزایش فشار عقده های روانی دراثر تحقیر و سرزنش مداوم میتواند منجر به فتق روانی و بیرون زدگی عقده ها با انرژی زیاد گردد و شخص را وادار به عملی جنون آمیز کند.
قتل فجیع زن توسط شوهر و دختر توسط پدر، سوای ریشه های فرهنگی غلط و آموزه های نادرست زمینه ساز که ریشه در ناخودآگاه فردی شخص و ناخودآگاه جمعی یک قوم، قبیله یا یک کشور دارد، توسط افرادی رقم میخورد که به دلایل متعدد فاقد انسجام مناسب بافت روان بوده و در شرایط خاص از جمله تحریک مداوم توسط تحقیر،‌ تمسخر و سرزنش قادر به کنترل عقده های روانی تجمیع شده با خشم خود نمیباشند .
چنین قتل هایی را در این زمانه، نمیتوان فقط در غالب قتل های ناموسی یا رفتارهای زن ستیزانه تفسیر کرد بلکه این رفتارها همگی زیرمجموعه ای از کاهش یا فقدان قابل توجه مهارت کنترل خشم “anger management “میباشند که به شکل های مختلف در گوشه و کنار جامعه درحال وقوع است و قطعا برآمده از آسیب به بافت روانی است که دیگر قادر به کنترل تکانه ها نیست.
فرهنگی که بذر آموزه هایی چون غیرت ناموسی را در ناخودآگاه کودک میکارد، مردمی که بجای همدلی و تلطیف احساسات فرد زخم خورده با تحقیر و سرزنش و تمسخر بر آتش خشم او می افزایند، در کنار شرایط اجتماعی و محیطی زندگی پراسترس که نقش بسیار مخربی بر بافت روانی دارد، همگی مباشران و زمینه ساز چنین قتل هایی هستند.

?رشت.دکترحمیداخوین.۱۴۰۰/۱۱/۲۱.ایام کرونایی?

*قتل در قطار سریع السیر شرق، یکی از برجسته ترین رمانهای آگاتاکریستی از مجموعه رمانهای پلیسی پوارو میباشد که چندین نسخه سینمایی نیز از روی آن درست شده است.
داستان فیلم مربوط به رمزگشایی کاراگاه پوآرو در مورد قتل شخصی است که در قطار و به وسیله خنجری به قتل رسیده‌است که معلوم میشود برآمده از یک توطئه خانوادگی است .
اصلی‌ترین بخش فیلم قسمت پایانی ان است که دقیقاً تابلو شام آخر داوینچی و حواریونش را ترسیم می‌کند و “پوآرو” با جمله فقط خدا و من می‌دانیم که شما او را کشتید، مسئله قتل عیسی را بر گردن حوارین میندازد.

#مونا
#رومینا
#قتل_ناموسی
#غیرت
#دکترحمیداخوین

Https://Telegram.me/HypnoseChannel
Insta: Instagram.com/Hamid_akhavein

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *