Press "Enter" to skip to content

جهان پسا کرونایی_اوکراینی

0

?خطر بیدار شدن آتشفشان جنگ جهانی سوم

? تاریخ فقط یک قصه نیست بلکه یک Pattern و الگوی نسبتا” تکراری است و خواندن تاریخ نه بخاطر داستان خوانی بلکه بیشتر آگاهی و عبرت گیری از الگوهای تکراری به ویژه الگوهای تکراری رفتارهای ناکارآمد است تا بتوان از تکرار وقایع ناگوار با نتیجه های یکسان پیشگیری کرد.

جنگ یک رفتار ناکارآمد جمعی است و چنانچه خشم منجر به درگیری و منازعه فردی را برآمده از تحریک هیجان نهفته در ناخودآگاه فردی اشخاص بدانیم، جنگ را میتوان حاصل تحریک هیجان و عقده های نهفته در ناخودآگاه جمعی طرفین جنگ دانست.
هیجانی که گاه به شکلی موذیانه، با استراتژیی خاص و نقشه ای هدفمند و به شکل کاذب در ناخودآگاه جمعی یک جامعه کاشته میشود.

جریان تبادل اطلاعات در مغز بگونه ای است که در اوج گیری احساس، این اطلاعات نه از طریق مسیرهای معمول که نیاز به گذر از فیلترهای ذهنی و تفکر نقاد دارد، بلکه به شکل بلوتوثی** به ناخودآگاه شخص وارد میشود و میتواند جریان رفتار فرد را در کنترل خود بگیرد.
هیجانات تحریک شده ناخودآگاه قابل کنترل نیستند و فقط تا مدتی قابل سرکوب هستند و اگر راه درستی برای تخلیه این هیجان سرکوب شده پیدا نشود، تخلیه انفجاری آن منجر به رفتارهایی میشود که فقط حاصل احساس و بری از تفکر و دورنگری و عاقبت اندیشی است.

کارل گوستاو یونگ، روانپزشک سوئیسی معتقد است هرگاه ناخودآگاه جمعی در گروه های بزرگتری تجمع یابد، نتیجه آن به صورت دیوانگی جمعی ظهور میکند..
یک همه گیری روانی که ممکن است منجر به انقلاب، جنگ یا چیزی شبیه آن شود..
چرا که این گونه تحرکات به طور فزاینده ای مسری است. با سرایتی تمام عیار…و این جریانی است که به زیر جلد انسان میرود…
انسان فقط با محدود کردن خودآگاهی، تفکر نقاد و تا جایی که ممکن است با تهی کردن و بی روح کردن وجود و کنترل احساسات، میتواند خود را از نفوذ این جریانات حفظ کند و البته این مقاومت نیز حد مشخصی دارد و پس از آن انسان توان تفکر و تشخیص درست و غلط و نهایتا روحش را گم میکند.
هنگامی که ناخودآگاه جمعی فعال میشود، شما دیگر همان فرد سابق نیستید و شما تنها در جریان مزبور شرکت ندارید، بلکه همان جریان هستید. حتی روشنفکران و اندیشمندان نیز در این جریان گردابی نیرومند گیر خواهند افتاد چرا که قوی ترین تفکرهای نقاد نیز در حرکت های هیجانی جمعی از کار می افتند.

کارگردانهای اصلی و پشت پرده جنگ ها، قطعا” با نقشه و استراتژی دقیق و اطلاع از وضعیت روانی و شخصیتی طرف مقابل و توان پیش بینی حرکت های او سعی در جلو بردن شطرنجی بازی دارند ولی احتمال برهم زدن قواعد بازی از طرف مقابل، در شرایط دشوار بلاتکلیفی و عجز و تحت تاثیر حداکثر فشار روانی شدید را درنظر نمیگیرند.

در این میان بسیاری از رهبران جهان به کمک رسانه ها، با دامن زدن به هیجانات و تشدید غلیان احساسی مردم در ماجرای جنگ اوکراین و قهرمان پروری یک طرفه ی ماجرا و تحقیر و تمسخر طرف مقابل به شکل دو قطبی خوب و بد و سیاه و سفید، یک جریان کاملا” هالیوودی راه انداخته اند.
و این دوقطبی خطرناکی است.
خطرناک تر از سالهای چنگ سرد
به واقع تمام انرژی صرف شده ی خودآگاه برای کنترل و سرکوب هیجانات ناکارآمد ناخودآگاه در سالها و دهه های گذشته برای حفظ صلح و آرامشی کاذب و تخلیه گاه به گاه این آتشفشان بالقوه در جنگ های نیابتی و منطقه ای دور از جغرافیای صاحبان اصلی قدرت، بصورت یک انرژی پتانسیل قوی و به شکل یک فنرِجمع شده در ناخودآگاه جمعی جهان، آماده برون ریزی و انفجار است و این یعنی خطر بروز جنگ جهانی سوم..
خطری که با خستگی و فرسودگی روانی جهان و کاهش توانِ کنترل و مدیریت خودآگاهی در طی دوسال ایام کرونایی به شدت افزایش یافته است.

پائولو کوئیلو،‌نویسنده معاصر برزیلی میگوید:
“وقتی یک اتفاق، یک بار بیافتد، امکان دارد دیگر رخ ندهد ولی وقتی دوبار رخ دهد، حتما برای بار سوم هم تکرار میشود”.

?پی نوشت: شاید روزی معلوم شود آلودگی مغزی به ویروس کرونا و عوارض روانی و رفتاری ابتلا به آن، زمینه ساز تحولات روزها و سالهای آتی جهان بوده و آیندگان با تغییر مبداء تاریخ، بجای AD_BC (قبل از میلاد..Before Christ و بعد از میلاد مسیح…Anno Domini*)، جهان را با AC_BC ( قبل و بعد از کرونا..AFTER & BEFORE CORONA) تقسیم و تعریف کنند.

*عبارت Anno Domini متعلق به زبان لاتین قرون وسطی (Medieval Latin) هست که به معنی “در سال خداوند” یا “در سال خداوند ما” هست.

**بلوتوث(Bluetooth) نام یک استاندارد فناوری بی‌سیم با برد کم برای فرستادن پیام، عکس یا هر اطلاعات دیگر است

?رشت.دکترحمیداخوین.۱۴۰۰/۱۲/۱۰.ایام کرونایی_ اومیکرونی_ اوکراینی?

#جنگجهانیسوم
#جنگ_اوکراین
#کارلگوستاویونگ
#ناخودآگاه_جمعی
#ایام_کرونایی

Https://Telegram.me/HypnoseChannel
Insta: Instagram.com/Hamid_akhavein

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *