Press "Enter" to skip to content

کمپین تاسیس خانه های فرهنگ و هنر کودکان و نوجوانان غرب کشور (مناطق زلزله زده )

0

زلزله کرمانشاه تاثیرات رواني جدی و آسیب های روحی سنگینی در پی داشته است . علاوه بر نابودی خانه ها، مدارس و امکانات زندگی مادی برای آسیب دیدگان ، نوع جدیدی از آسیبها را نیز، به همراه داشته است .
انباشت حجم عجیبی از زباله ها، به علت بی نظمی در توزیع و افزایش کمکها، خبر از آسیبها و بحرانهای جدید و احتمالا انواع بیماری ها، در آینده ای نزدیک می دهد.
شیوه های غلط ، ناشیانه و نابسامان توزیع اقلام مورد نياز، باعث شده نوعی ناهنجاری در رفتارهای ساکنین بحران زده پدید آید؛ این امر طی همین چند روز، تاثیرات منفی خود را آشکارا نشان داده است.
نوعی ناهنجاری، که باعث گردیده کودکان نوعی وابستگی و حتی حرص نسبت به دریافت اقلام و امکانات از خود بروز دهند!
در صورت استمرار اين بی برنامگی، بدون آموزش های ضروری، زمینه ساز عادت به شکلی از تکدی گری و گدایی مضمر خواهد شد.
حتی اگر اقوام نزدیک و پدر و مادر کودکان این مناطق آسیب ندیده باشند، این اتفاق و رفتارهای ناشیانه و برخورد های احساساتی و غیرحرفه ای و سازمان نیافته افرادی که یاریگری به کودکان مناطق زلزله زده را نیاموخته اند، تاثیری عمیق و خطرناک برجای خواهد گذاشت؛ که لزوم برنامه ریزی هرچه سریع تر برنامه ریزی و انجام کار آموزشی مستمر و هدفمند را آشکار کرده است.
این گروه با هدف بازیابی روحی – روانی و توانمند سازی و هویت یابی و زمینه سازی شکوفایی خلاقیت کودکان و امیدبخشی به کودکان، تشکیل شده است.

انجمن طراحان گرافیک کرمانشاه، انجمن هنرهای نمایشی کرمانشاه، انجمن هنرهای تجسمی کرمانشاه، جمعیت فرهنگ و هنر کرمانشاه، انجمن عکاسان کرمانشاه ،انجمن سینمای جوانان کرمانشاه وجمعی از فعالان فرهنگ و هنرمندان کرمانشاهی مقیم مرکز پس از حادثه زلزله با تاسیس ستاد هنرمندان و فعالان مدنی تلاش خود را در جهت جمع آوری کمکهای مادی آغاز کرده است و هم اکنون، با توجه به برطرف شدن نیازهای ابتدایی ساکنان این مناطق ، زمان فعالیت جدی و میدانی با اهداف مشخص و معین برای کودکان و حتی بزرگسالان فرا رسیده است.
در این راستا برآنیم که با تاسیس کمپهای سیار آموزش ؛ و در صورت تامین منابع کافی، با تاسیس پایگاه های فرهنگی دائمی ، با حضور جوانان فعال و داوطلب و کارشناسان امور تربیتی و آموزشی، مروجان کتابخوانی ،قصه گویان و جامعه تئاتر کودکان،باهمکاری سازمانهای دولتی و تشکلهای غیر دولتی ، با استمداد از اهل قلم و فرهنگ، کتابداران و روانشناسان ، کنشگران مدنی و ناشران کتاب کودک، دین خود را برای آگاه سازی و آموزش هدفمند کودکان بازمانده از زلزله ادا کنیم.

لینک گروه:https://t.me/joinchat/BiDkpRI0qrNQ6a30B1K9kA