Press "Enter" to skip to content

آموزشگاه هنرهای نمایشی صحنه در راستای ارج نهادن به نویسندگان بزرگ استان گیلان طرح برنامه بزرگداشت را به طراحی و کارگردانی هومن میرمعنوی و همکاری اداره ارشاد رشت برگزار می‌کند .

0

هفت هنر:‌ استان گیلان دارای نویسندگان و هنرمندان بزرگی است که در این طرح بزرگداشت به یکایک آنها در طول سال ۱۳۹۷ و سالهای بعد آن خواهیم پرداخت . هومن میرمعنوی میگوید : هدف ما در کنار ارج نهادن به سالها تلاش این بزرگان آشنایی نسل جدید و هنرجوها با ادبیات و متون نمایشی نویسندگان گیلانی است بنابراین طرح بزرگداشت نویسندگان استان گیلان را اجرا نمودیم و دراین طرح هنرجویان آموزشگاه هنرهای نمایشی صحنه متون نمایشی نویسنده هر بزرگداشت را اجرا و خوانش میکنند . در اولین بزرگداشت که برای آقای محمود طیاری گرفته شده هنرجویان آموزشگاه صحنه در هر روز متون نمایشی محمود طیاری را اجرا و نمایشنامه خوانی میکنند ، در کنار اجرای نمایشنامه های محمود طیاری در هر روز بزرگداشت یک نفر از بزرگان استان درباره ایشان سخنرانی خواهد نمود و در نگاهی دیگر در هر روز یک نفر درباره ادبیات محمود طیاری و نمایشنامه خوانده شده در آن روز صحبت میکند و خود طیاری نیز کلامی درباره نوشته خود و سالها تلاش نویسندگی خود خواهد گفت . در پایان وروز آخر تقدیری از ایشان با اهدای لوح تقدیر و … انجام خواهد پذیرفت .

جدول برنامه های بزرگداشت محمود طیاری بر این اساس است:

چهارشنبه ۲۳ اسفند اجرای نمایش داس ، صحبت بزرگان ، نمایشنامه خوانی مستر موش ، کلام محمود طیاری .

پنجشنبه ۲۴ اسفند اجرای نمایش داس ، صحبت بزرگان ، نمایشنامه خوانی مارنقره ، سخن طیاری .

جمعه ۲۵ اسفند اجرای نمایش داس ، صبحت بزرگان ، نمایشنامه خوانی اپرای پیاز ، صحبتهای محمود طیاری .

شنبه ۲۶ اسفند نمایشنامه خوانی مستر موش ، صحبت بزرگان ، اجرای نمایش داس ، صحبت بزرگان ، نمایشنامه خوانی اپرای پیاز ، تقدیر از محمود طیاری .

هومن میرمعنوی افزود : کلیه اجراها و نمایشنامه خوانی ها توسط هنرجویان آموزشگاه هنرهای نمایشی صحنه اجرا خواهد شد و این بزرگداشتها خود کلاس درس و تجربه ای آموزشی برای هنرجویان خواهد بود .
کلیه برنامه های بزرگداشت زیر نظر هومن میرمعنوی انجام شده و مسئولیت اجرایی کلیه کارها را خانم ریحانه حسین زاده برعهده دارد . گروه اجرایی نمایشها عبارتند از : آقایان شهریار والامقام ، ماکان حائری ، مصطفی رهبری ، وحید شعبانی ، سعید قویدل ، پویا دوابی ، حسین خانی و خانمها مژده رفعت ، نادیا بیابانی ، نسرین تافتگان ، آریانا عفت طلب ، ساغر سیاوش .
دیدن بزرگداشت محمود طیاری برای عموم رایگان بوده و از تاریخ ۲۳ الی ۲۶ اسفند ساعت ۱۸ الی ۲۱ در سالن رحمدل مجتمع خاتم الانبیاء برگزار میگردد .