Press "Enter" to skip to content

❤️من عشقم را در سال ِ بد یافتم*

0

📜یادداشتی به بهانه ولنتاین(روز عشق)

من امیدم را در یاس یافتم
مهتاب ام را در شب
عشقم ام را در سال ِ بد یافتم
و هنگامی که داشتم خاکستر می شدم
گـُر گرفتم*

🖋اگر “تصور”تان از یک کار، شکست باشد، حتما شکست میخورید و اگر تصورتان از یک کار شکست باشد، هرچه “سعی” کنید بدتر شکست میخورید.
اگر تصورتان از یک کار، موفقیت باشد، شانس موفق شدن تان افرایش می یابد و اگر  چاشنی سعی را به این تصور موفقیت اضافه کنید، آنچه بدست می آورید حاصل جمع تصور و سعی نیست، بلکه حاصل ضربشان خواهد بود.

حال، تصور را “آرزو” درنظر بگیرید.
اگر آرزویی داشته باشید،  برای رسیدن به آن حتما نیاز به “امید” دارید و اگر آرزویتان را درنطفه خفه کرده باشند و نتوانید آن را به زبان بیاورید، از امید به تنهایی کاری برنمی آید. ولی کافی است “رویا”یی در ذهنتان داشته باشید تا به کمک امیدی که در دلی میپرورانید، شما را به خواسته هایتان برساند.

امید”، دُرنای نر وفادار به اقلیم مازندران است که از پانزده سال قبل تاکنون با وجود از دست دادن جفتش “آرزو” همچنان برای زمستان گذرانی به ایران می آید.
درنا‌ها پرندگانی تک همسری هستند و اگر جفت ماده به دلایلی جان خود را از دست بدهد، پرنده نر برای همیشه تنها خواهند ماند؛ سرنوشتی که امید، آخرین بازمانده ی گله غربی درناهای سیبری به آن دچار شده است و همین مساله میتواند انقراض کامل  این جمعیت از درناها گردد.
ازآن سال تا بحال، چندین درنای ماده را به امید معرفی کرده اند، ولی هیچکدام نتوانستند جای خالی آرزو را در دل امید پر کنند، تا اینکه امسال “رویا” را با او آشنا کردند.
اخیرا” امید و رویا با هم آواز خواندند و این آواز دونفره میتواند شانس پیوند این دو را افزایش دهد و انتظار می رود این هم زبانی و هم آوایی، به همدلی این دو بیانجامد و حاصل این دلدادگی به تولد فرزندانی بیانجامد.
امید، علی رغم تنهایی، بعد از رفتن آرزو، همچنان پانزده سال به اقلیم ایران وفادار ماند، به سرزمین دیگری مهاجرت نکرد و صبورانه منتظر ماند تا در انتهای زمستان سخت، همراه با رویش دوباره گیاهان و نفس کشیدن زمین، گرمی دوباره ی عشق در دلش بیافتد و به رویایش برسد.

رویای ما نیز برای به نتیجه رسیدن این وصلت عاشقانه، باید با امیدی صبورانه همراه شود تا بعد از ماه عسل پیش رو، سال آینده، شاهد همسفری ِ امید و رویا با فرزندانشان به ایران باشیم.
بهتر است ولنتاین امسال، امیدوارانه این رویا را در ذهن بپرورانیم که آتش عشق رویا در دل امید شعله ور شود و سال آینده، امید و رویا همراه با فرزندانشان، شادی و آزادی به ایران برگردند.

من رویایی دارم رویای آزادی
رویای یک رقص بی وقفه از شادی
من رویایی دارم از جنس بیداری
رویای تسکین این درد تکراری

من رویایی دارم که غیر ممکن نیست
دنیایی که پاکه از تابلوهای ایست
دنیایی که تو اون زندونا تعطیلن
آدم ها به جرم پرسش نمی میرن**

*احمد شاملو
**ترانه ای با صدای ابی و شادمهر عقیلی

❤️ رشت.دکترحمیداخوین.۱۴۰۱/۱۱/۲۵❤️

#درنا
#امید
#آرزو
#رویا
#ولنتاین

Https://Telegram.me/HypnoseChannel
Insta: Instagram.com/Hamid_akhavein

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *